Strona 1 z 1

Digital painting / 3d

: 01 lut 2017, 20:59
autor: So-ze
Zrobiłem to wrzucam i się chwalę 8)

Obrazek

Link do wyższej rozdzielczości
http://i.imgur.com/OjpII6R.jpg

Re: Digital painting / 3d

: 01 lut 2017, 21:12
autor: Krata_Browara
Trzeba było zrobić czerwone - czerwone jest szybsze:)

Re: Digital painting / 3d

: 01 lut 2017, 22:50
autor: highwind
Bardzo ładnie jak na pierwszy raz. Czekam na więcej.

Wrzuć to do Showcase'a, zajmie ci to 10 minut, a efekt będzie 2x lepszy. Polecam.

A okiem krytyka, to tak, co byś miał nad czym się zmóżdżać przy następnym projekcie:

- połamane refleksy; powinny raczej tworzyć opływowe krzywe, bez nagłych załamań. W rzeczywistości te drzwi wyglądałyby jakby ktoś w nie z buta przywalił i narobił wgnieceń
http://wstaw.org/m/2017/02/01/c1.jpg
http://wstaw.org/m/2017/02/01/c2.jpg
Na przedniej szybie też widać zagięcie (po środku), choć subtelniejsze. Tutoriale mówią, że wystarczy żeby powierzchnia była normalna do kierunku Y. Tutoriale są dla żółtodziobów. Zamiast tego, minimum G2 do Y, najlepiej G3.

- to załamanie na masce to zamierzony efekt?
http://wstaw.org/m/2017/02/01/c3.jpg

- brak ciągłości krzywizny, widoczne "łaty", zagłębienia i ostre krawędzie tam, gdzie powierzchnia powinna być jednolita (czerwony). Widać też, że krzywe nie były odpowiednio przygotowane pod odbicie lustrem, przez co po odbiciu sprawiają wrażenie, jakby były złamane po środku (żółty). No i chyba najważniejsze - powywijane krzywe tam, gdzie wcale wywijać się nie powinny (niebieski kolor, zaznaczone w przesadzie), tzn takie, które wybrzuszają się raz w jedną, raz w drugą stronę. Następnym razem sprawdzaj je grzebieniem. Jeśli wykres będzie ciągle po jednej stronie krzywej, znaczy że ta się nie wygina, jeśli przetnie krzywą i wejdzie na jej drugą stronę, znaczy że w miejscu przecięcia, krzywizna zmienia znak (link 3 poniżej). Generalnie im gładszy grzebień, tym lepiej potem wygląda powierzchnia.
http://wstaw.org/m/2017/02/01/c4.jpg
http://wstaw.org/m/2017/02/01/c5.jpg
http://blog.gxsc.com/.a/6a00d8349cbbac6 ... 9b3970b-pi

I kilka hintów:
- Przy blachach karoseryjnych, nawet jeśli się wydaje że są, to nie ma ostrych krawędzi. Także spróbuj na załamaniach, np. tym idącym wzdłuż auta nad klamkami, pododawać małe zaokrąglenia (najlepiej ciągłość G2). Doda to modelowi realizmu. To samo w wycięciach - powycinałeś po prostu skrawki powierzchni, żeby stworzyć zarys drzwi. Dużo zajebiściej by to wyglądało, gdybyś teraz z zarysu drzwi puścił wyciągnięcie do środka (choćby o długości 2mm) i potem dodał na powstałych zagięciach promień. Diabeł tkwi w szczegółach (choć wiem, szczegóły potrafią zeżreć najwięcej czasu)
- O perspektywie już ci pisałem.
- Boczne szyby wyszły ci lekko wklęsłe. Najlepiej żeby były delikatnie wypukłe. To jest istotne nie tylko wizualnie, ale nawet ze względów bezpieczeństwa - taka szyba pęka na zewnątrz, a nie do środka auta, raniąc pasażerów :P

A poza tym, jeszcze raz gratki. Liczyłeś ile godzin ci zeszło na model?

Re: Digital painting / 3d

: 02 lut 2017, 1:03
autor: nyarlathotep
Bardzo mi się to podoba, szczególnie kwestia wtopienia w zdjęcie, zgodności oświetlenia, co często przy montażach 3D-tło jest problemem. Tylko ten cień po prawej tak się urywający w połowie denerwuje.

Robiłem na przełomie wieków amatorsko grafikę 3D, ale porzuciłem. Jakiś czas temu znalazłem swoje ponad 15-letnie rendery, jakie popełniałem na komputerze Pentium 133MHz z 48MB pamięci. Wtedy nie tworzyło się grafiki przez "klikanie" jak dzisiaj w Blenderze (to wymagało dużej mocy, trzeba było mieć przynajmniej te 800MHz i 256MB RAMu), tylko pisało się pliki tekstowe z poleceniami do programu, do tego dołączało się tekstury najczęściej w tifach, jak scena duże to modele "pokombinowane" z gier, uruchamiało program do renderowania i czekało te 2 dni ze zniecierpliwieniem na sensowny podgląd, bo nie wiadomo było co wypluje. Przy współrzędnych wierzchołka na 104-tym kilobajcie pliku zabraknie zera i cały widok rozwalony bo jakiś kształt "przestrzeli" przez obrazek.
Teraz tyle się pozmieniało, że zupełnie nie rozumiem terminologii :D. Wtedy można było stukać współrzędne ręcznie, ale lepiej było wszystko opisać funkcjami tak, jak to dzisiaj się robi np. w niektórych CADach. Po kilku godzinach pisania i jeszcze paru renderingu efekt był np. taki: link. To było wtedy szybki szkic. Definicja "szybkie" - liczy się mniej niż 2 dni.
Ciekawostka: ten obrazek zaś renderował się ponad tydzień. Potem proceduralnych tekstur już nie używałem :).
Korci, żeby wrócić zacząwszy od podstaw Blendera, ale się powstrzymuję.

Re: Digital painting / 3d

: 29 kwie 2017, 23:49
autor: So-ze
Szkicowałem sobie ostatnio na tablecie
Obrazek

Re: Digital painting / 3d

: 30 kwie 2017, 0:19
autor: highwind
Oooo, w końcu jakaś normalna perspektywa i proporcje. Nieźle. Mustang?