MBTI (Myers-Briggs Type Indicator)

Tutaj rozmawiamy o ogólnych kwestiach osobowości, typologiach osobowości, temperamentu; zamieszczamy testy osobowości.

Który z wymienionych typów osobowości pasuje do Ciebie najlepiej?

INFJ
21%
INFP
15%
INTJ
24%
INTP
16%
ISFJ
6%
ISFP
3%
ISTJ
10%
ISTP
3%
Exxx
2%

Liczba głosów: 301

Awatar użytkownika
Coldman
Administrator
Enneagram: 4w5
MBTI: Szajs

Re: MBTI (Myers-Briggs Type Indicator)

Post autor: Coldman »

Witamy na forum
Poszukaj w innych wątkach , albo założ swój jeśli chcesz poznać fajne osoby
Ogólnie to mamy tu najwięcej najrzadszych typów, więc życzę ci powiedzenia
Awatar użytkownika
Anti_b0dy
Wtajemniczony
MBTI: INTP
Kontakt:

Post autor: Anti_b0dy »

Introverted: 68%
Intuition: 74%
Feeling: 53%
Perceiving: 63%
=INFP

Byłam blisko INTP, ale jednak bardziej przeważyło odczuwanie ;)
Awatar użytkownika
Ja Nie
Introrodek

Post autor: Ja Nie »

w innym teście mogłoby Ci wyjść bardziej myślenie jeśli chcesz się czuć ze sobą sprawiedliwie i zostać INTP c:
Racter

Post autor: Racter »

Kilka polecanych artykułów na temat MBTI (ang):

1. Artykuł z Psychology Today, z mocną krytką MBTI: Goodbye to MBTI, the Fad That Won’t Die
In personality testing, reliability means getting consistent results over time, or similar scores when rated by multiple people who know me well. As my inconsistent scores foreshadowed, the MBTI does poorly on reliability. Research shows “that as many as three-quarters of test takers achieve a different personality type when tested again,” writes Annie Murphy Paul in The Cult of Personality Testing, “and the sixteen distinctive types described by the Myers-Briggs have no scientific basis whatsoever.”

A test is valid if it predicts outcomes that matter. If we’re going to use it in organizations, it should shed light on how well I’ll perform in a particular job or with a certain group of people. Although there are data suggesting that different occupations attract people of different types, there is no convincing body of evidence that types affect job performance or team effectiveness.

Categories are mutually exclusive if they capture different traits that are separate, and combine traits that have commonalities. (...) In the MBTI, thinking and feeling are opposite poles of a continuum. In reality, they’re independent: we have three decades of evidence that if you like ideas and data, you can also like people and emotions. (In fact, more often than not, they go hand in hand: research shows that people with stronger thinking and reasoning skills are also better at recognizing, understanding, and managing emotions.) When I scored as a thinker one time and a feeler one time, it’s because I like both thinking and feeling. I should have separate scores for the two.

A comprehensive test assesses the major categories that exist. One of the key elements missing from the MBTI is what personality psychologists call emotional stability versus reactivity—the tendency to stay calm and collected under stress or pressure. (...) As another example, the judging-perceiving scale captures whether I’m an organizer and a planner, but overlooks the industriousness and achievement drive that tend to accompany these characteristics—together, they form a personality trait called conscientiousness. As personality psychologists Robert McCrae and Paul Costa sum it up, “the MBTI does not give comprehensive information on the four domains it does sample.”

Even introversion-extraversion, the trait the MBTI captured best, is incomplete. According to the MBTI, extraversion is about where you get your energy: from the outside world or the inner world. This is partially right, but it’s not because of a preference for interacting with people. Our scores are heavily shaped by how our brains process neocortical arousal. As Susan Cain explains in Quiet, “more than a thousand studies conducted by scientists worldwide” suggest that introverts “are more sensitive than extroverts to various kinds of stimulation, from coffee to a loud bang to the dull roar of a networking event.” Besides, it turns out that like all personality traits, introversion-extraversion is shaped like a bell curve: it’s most common to be in the middle. The vast majority of us are ambiverts: in Dan Pink’s words from To Sell is Human, most people are“neither overly extraverted nor wildly introverted.”
2. Odpowiedź na powyższy z drugiej strony barykady: The Myers-Briggs Assessment is No Fad – It’s a Research-Based Instrument That Delivers Results
Grant plays on a familiar criticism of the MBTI assessment’s forced-choice format, which identifies an individual as either preferring Introversion or Extraversion, Sensing or Intuition, Thinking or Feeling and Judging or Perceiving. This criticism is unrepresentative of both the theory behind the instrument, and its measurement capabilities. The Myers-Briggs assessment merely says that we’re predisposed to behave in certain ways, not that our behavior is limited to one direction or the other. According to the theory, we use both preferences of any dimension, but we’re innately predisposed toward one. A right-handed person prefers their right hand. The fact that they’re capable of using their left as well, and may even have become very proficient at it, doesn’t render their designation as “right-handed” less accurate. Likewise, the fact that someone prefers Introversion doesn’t preclude them performing in an Extraversion capacity — it simply means that it will require more of their energy.

Furthermore, the Myers-Briggs assessment actually does have a means for determining the degree to which a person identifies with a certain preference. It is called the “Preference Clarity Index (PCI),” which measures how clear an individual is about a particular preference — slight, moderate, clear, and very clear.

It’s also important to point out that his encapsulation of the Thinking/Feeling dichotomy is grossly unrepresentative. It does not, as he suggests, indicate one’s ability to think, reason or manage emotions. Rather, it describes how one is naturally predisposed to make decisions, either placing more weight on logic and facts (Thinking), or on how those decisions will affect people (Feeling) — factors which play into most people’s daily decisions and have nothing to do with one’s logical or emotional capacities.
3. Opinia dziennikarza z Wired.com: MBTI test is bunk but I don't care - Wired.com
The obvious criticism of this test is that it’s based on dichotomies. Are you perceiving or judging? Introverted or extroverted? You must choose. This reeks of pseudo-science. Of course, most of us don’t fall clearly on one side or the other. When the specific introvert vs. extrovert duality was a hot topic a few years ago, many writers persuasively argued against reducing socialization patterns to a simplistic either/or. Indeed, reams of psychological literature debunks MBTI as wildly inconsistent—many people will test differently within weeks—and over reliant on polarities. For instance, someone can certainly be both deeply thinking and feeling, and we all know folks who appear to be neither. “In social science, we use four standards: are the categories reliable, valid, independent, and comprehensive? For the MBTI, the evidence says not very, no, no, and not really,” organizational psychologist Adam Grant wrote in Psychology Today after reviewing all the science on MBTI. It’s pretty damning.

(...) The biggest problem with Myers-Briggs is what happens when any useful descriptor gets turned into dogma. Already, there are Tumblrs and career coaches alike who unwisely attempt to understand every single person and action through this reductive lens, or encourage job decisions and romantic partners solely based on MBTI. And since we know the test results change over time, it seems particularly pernicious to pigeonhole young people with a defined “type.” Imagine telling elementary-schoolers that they’re too scatterbrained to pursue math. Indeed for our entire lives, our uniqueness breaks down far further than four letters and sixteen variations, and fluctuates from day to day.

Yet simplicity can be helpful when there’s not a lot of understanding to begin with. The introvert discussion may have been reductive, but it made a lot of us more understanding people, I imagine. (...) Inquiring about our own ways of thinking, interacting, and moving through the world serves as a shortcut to understanding our needs and accepting our shortcomings.

Any means for busy adults to take time to comprehend ourselves and see how our styles converge and diverge from others has a use—and more honestly, it’s fascinating. So while I remain skeptical of MBTI’s accuracy and I don’t think the test should be given to children and then treated like a blueprint for their future life, I’m optimistic about its potential to make us feel less alone and less hamstrung by our imperfections. A smart aleck might observe drily that this idealistic conclusion was foreordained: “how typically ENFP of you.”

Guilty as charged.
Awatar użytkownika
Agon
Krypto-Extra

Post autor: Agon »

Zgodnie z rozkładem Gaussa większość ludzi będzie mieć typ MBTI XXXX :lol: Może na tym forum będą jacyś IXXX 8)
Krzywa dzwonowa rozwala sens dychotomicznej typologii MBTI, bo większość ludzi posiada cechy pośrednie. Uważanie się za INTP nie jest dla mnie dobre, bo tracę przez to na osobowości i zamiast pomóc mi się rozwijać, tylko mi przeszkadza. Myślałem sobie tak: jestem I więc mogę się izolować i unikać uspołeczniania się, jestem N więc mogę teoretyzować i olewać konkrety, jestem T więc będę rugał wszelkie przejawy empatii i udawał cyborga, jestem P więc nie będę niczego planował i stawiał sobie konkretnych celów które zrealizuję.

Już chyba od MBTI wolę enneagram, tam przynajmniej są wskazówki do rozwoju i wręcz chodzi o to, by wyzwolić się ze schematu myślenia konkretnego typu np. jako 5 powinienem przestać wszystko w nieskończoność analizować i zająć się konkretnym działaniem. Takie podejście na pewno mi służy.
Awatar użytkownika
Wrona
Intronek
MBTI: "INTP"

Post autor: Wrona »

Też zauważyłam, że myślenie o sobie jako o INTP tylko mnie ogranicza, zamiast rozwijać. Cechy typów MBTI są ukazane tak, jakby i wady i zalety każdego człowieka były uwarunkowane od urodzenia i niezmienne. Według mnie, owszem, wiele elementów naszego zachowania, charakteru przystaje do naszej osobowości, częściowo pochodzącej z naszych genów, częściowo czynników zewnętrznych, ale nie znaczy to, że możemy jedynie pogodzić się z tym i żyć w ustalonych wcześniej ramach. Za enneagramem jednak przepadam jeszcze mniej, bo wydaje mi się mało logiczny i spójny. MBTI jest w porządku, jeśli nie uważasz go za świętą wyrocznię i nie upodabniasz się coraz bardziej do narzuconego schematu - aż w końcu staniesz się idealną kopią każdego 'intp'.
Obrazek

My life is so much more interesting in my head.
Awatar użytkownika
Polan
Intromajster
MBTI: INTJ

Post autor: Polan »

Wybaczcie, ale jakim cudem myślenie "jestem "xyzw wedle mbti" was ogranicza? Widzicie zachód słońca, chcecie się nim pocieszyć, emocjonalnie przeżyć i nagle przypominacie sobie "a nie czekaj, mam złe literki, muszę analizować!"? Jeśli świadomość tego że dostaliście od opisu/testu takie a nie inne literki wystarczy wam, by się automatycznie z całych zachowaniem do nich podporządkować i bezwiednie eliminować/unikać tego co nie pasuje do tego, to macie dosyć poważny problem. I nie są nim literki, tylko jakaś wyjątkowa łatwość w uleganiu nawet tak pasywnym jak tekst (z internetu!) sugestiom.
Awatar użytkownika
Agon
Krypto-Extra

Post autor: Agon »

Polan pisze:Jeśli świadomość tego że dostaliście od opisu/testu takie a nie inne literki wystarczy wam, by się automatycznie z całych zachowaniem do nich podporządkować i bezwiednie eliminować/unikać tego co nie pasuje do tego, to macie dosyć poważny problem. I nie są nim literki, tylko jakaś wyjątkowa łatwość w uleganiu nawet tak pasywnym jak tekst (z internetu!) sugestiom.
Mam potrzebę wiary w coś, posiadania jakiegoś schematu funkcjonowania siebie, innych i rzeczywistości. Kiedyś tę potrzebę spełniała religia, ale okazała się ona niespójna. Dlatego szukałem innych spójnych systemów filozoficznych, czy psychologicznych, ale chyba dam sobie z tym spokój. Spróbuję odbierać świat takim jaki jest - zmysłami, a nie systemami i ideami.
Awatar użytkownika
Wrona
Intronek

Wybaczcie, ale jakim cudem myślenie "jestem "xyzw wedle mbti" was ogranicza? Widzicie zachód słońca, chcecie się nim pocieszyć, emocjonalnie przeżyć i nagle przypominacie sobie "a nie czekaj, mam złe literki, muszę analizować!"?
Może niekoniecznie to wygląda tak, jak to przedstawiłeś. Ale myślenie o sobie w jakiś sposób, myślenie o sobie jako o opisanej osobie, owszem, przynajmniej mnie w pewien sposób ogranicza. I nie chodzi tu o refleksje nad słusznością tego, w jaki sposób postępuję jako pewien typ człowieka, ale o ogólnie rzecz biorąc myślenie o własnej osobie. W ten sposób, że podświadomie tłumaczysz swoje zachowanie, a także omijanie różnych typu rzeczy, w które nie kierują się twoje zainteresowania. Jest to dla mnie trudne do wyjaśnienia, ale potrafię zaobserwować różnicę między postrzeganiem samej siebie jako INTP, a postrzeganiem się jako po prostu JA. Chodzi o sam opis - MBTI klasyfikuje cię, dosyć akuratnie, w społeczności jako człowieka o uwarunkowanym sposobie bycia i trochę, jakby to powiedzieć, przesłania, nie zupełnie odgradza inne możliwości opisu siebie, życia i tak dalej. Wciąż możesz mieć otwarty umysł, różnice są niewielkie. I myślę, że niepotrzebne są insynuacje o poważnych problemach.
Obrazek

Awatar użytkownika
agness
Intronek
Enneagram: 5w4
MBTI: ISTJ

Post autor: agness »

Wg mnie MBTI pomaga przede wszystkim zrozumieć siebie. Nie chodzi tu o ograniczenia w zachowaniu, tłumaczenie swoich działań typem osobowości. Nie chodzi o szufladkowanie swojej osoby, tzn. ,,jestem xxxx więc nie zrobię tego, bo to niezgodne z typem osobowości jaki wyszedł mi np. w teście". Po prostu poznajemy siebie, zaczynamy rozumieć dlaczego zachowujemy się tak, a nie inaczej; nie mamy do siebie pretensji, że nie jesteśmy tacy jak inni. Nadal robimy to, co uważamy za słuszne, to czego chcemy. Mnie przynajmniej mój sklasyfikowany typ jakoś szczególnie nie ogranicza.
Awatar użytkownika
Wrona
Intronek

Przecież napisałam, że zupełnie nie o to mi chodziło. Owszem, w pierwszym poście napisałam, że MBTI ogranicza, ale w następnym wyjaśniłam, że źle się wyraziłam. Uważam, że MBTI nie ogranicza, ale i nie rozwija. To zbędna definicja swojej osobowości, ciekawostka. No właśnie, swojej - znowu to robię; według mnie zdrowiej, jeśli o MBTI myśli się jako dość schematycznym profilu osoby dzielącej z tobą pewne podobne cechy, ale zdecydowanie nie TWOIM.
Obrazek

Awatar użytkownika
agness
Intronek
Enneagram: 5w4
MBTI: ISTJ

Post autor: agness »

Zgadzam się z Tobą. Informacja o typie osobowości to tylko ciekawostka. A może aż. Niby zbędna informacja, ale jednak warto ją znać. Przynajmniej w moim przypadku wiele dało mi to do myślenia. Nie klasyfikuje to konkretnej osoby tylko pokazuje pewną zależność w zachowaniach. Tak jak napisałaś, jest to tylko schemat.
Awatar użytkownika
Wrona
Intronek

Również się z Tobą zgadzam i doceniam MBTI jako coś interesującego i godnego poznania. :)
Obrazek

loricifera
Wtajemniczony
MBTI: INFJ

Post autor: loricifera »

Będąc w dołku jarałam się mbti, a potem przyszła faza ze nie znoszę mojego typu i robię wszystko na przekor. Dobrze ze te literki nie determinują kim jesteśmy bo musiałabym jako infj być biedna nieporadna poetka....
Awatar użytkownika
Dziecko Indygo
Intronek

Post autor: Dziecko Indygo »

Proszę was
ODPOWIEDZ