Strona 2 z 6

Re: Programowanie

: 16 maja 2009, 18:46
autor: fioletowa
zarat pisze:I chwała Ci za to, bo megatutorial to najbardziej fachowy kurs C++ jaki jest w polskim internecie.
Podoba mi się to inne podejście do nauki języka w nim przedstawione, niż to zwykłam spotykać w książkach :)...odnalazłam w sobie trochę z dziecka - tą radość tworzenia...oby ze mną już została na stałe ;)...dzięki za rzucenie pomysłu!!! :)

Re: Programowanie

: 10 lip 2009, 10:31
autor: Fiszer
Jeśli gierki to faktycznie C/C++ i np. Allegro albo OpenGL. Tak czy siak polecam książki. Tutorial to do nauki , jeśli chcesz język poznać i używać powinieneś kupić książkę. Na polskim rynku do tych tematów jest mnóstwo książek. Owszem zazwyczaj są drogie ale jak zaczniesz pisać to docenisz obecność książki na kolanach :). Ja osobiście preferuję Javę ale nie chcę wszczynać świętej wojny który język jest lepszy/szybszy/fajniejszy, po prostu spróbuj każdego i wybierz sam. Odnośnie prostoty to prostszego od Ruby chyba nie ma.

Re: Programowanie

: 10 lip 2009, 13:47
autor: kosmita
Fiszer pisze:Tak czy siak polecam książki. Tutorial to do nauki , jeśli chcesz język poznać i używać powinieneś kupić książkę. Na polskim rynku do tych tematów jest mnóstwo książek. Owszem zazwyczaj są drogie ale jak zaczniesz pisać to docenisz obecność książki na kolanach :).
Ja tutoriale zawsze sobie drukowałem :)

Re: Programowanie

: 10 lip 2009, 13:56
autor: Fiszer
Co kto lubi :). Od kiedy zacząłem studia kupiłem już 29 książek do informatyki , ale to raczej już nie hobby :D

Re: Programowanie

: 11 lip 2009, 16:44
autor: fioletowa
Fiszer pisze:Jeśli gierki to faktycznie C/C++ i np. Allegro albo OpenGL. Tak czy siak polecam książki. Tutorial to do nauki , jeśli chcesz język poznać i używać powinieneś kupić książkę. Na polskim rynku do tych tematów jest mnóstwo książek. Owszem zazwyczaj są drogie ale jak zaczniesz pisać to docenisz obecność książki na kolanach :). Ja osobiście preferuję Javę ale nie chcę wszczynać świętej wojny który język jest lepszy/szybszy/fajniejszy, po prostu spróbuj każdego i wybierz sam. Odnośnie prostoty to prostszego od Ruby chyba nie ma.

A jakieś konkretne tytuły możesz polecić? :)

Re: Programowanie

: 11 lip 2009, 19:29
autor: Fiszer
Do nauki i pomocy przy pisaniu C++ "Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V" Stephena Praty Podobno dobra jest też polska "symfonia C++" ale to dwutomowa książka i trudno dostępna. Do samego OpenGLa jedyna po polsku jest "OpenGL. Programowanie gier" ale ona jest jeszcze trudniej dostępna i trochę stara;). Dlatego najlepszym dostępnym źródłem o OpenGL jest oficjalny podręcznik jego autorów dostępny za darmo na stronach OpenGla (po angielsku rzecz jasna). Więcej informacji o książkach na stronie wydawnictwa helion: http://helion.pl/. Jeśli bardzo zależy ci na tych książkach których niema już w sprzedaży możesz spróbować na stronie księgarni computex: http://www.komputeks.pl/ (na pewno mają tam wszystkie wymienione przeze mnie książki bo sam je tam widziałem). Co do Allegro to głównie internetowe tutoriale :D (tak, przyznaję że książki nie zawsze są najlepszym rozwiązaniem :D)

Re: Programowanie

: 11 lip 2009, 20:26
autor: kosmita
Fiszer pisze:Do samego OpenGLa jedyna po polsku jest "OpenGL. Programowanie gier" ale ona jest jeszcze trudniej dostępna i trochę stara;).
W 2008 roku wyszła książka W. Sterny i B. Chodorowskiego "OpenGL i wprowadzenie do programowania gier" z wydawnictwa Nakom. Całkiem dobra, ponieważ nie ogranicza się do samego OpenGL, po krótce wyjaśnia składniki gry, i co ważne, pokazuje jakie pojęcia matematyczne należy znać by bawić się 3D. Zresztą, znajdują się tam jeszcze rozdziały o fizyce, o sieciach, o dźwięku przestrzennym i o SDL. Słowem, idealna pozycja dla początkującego programisty gier (mam ją na półce i planuję wykorzystać, gdy pokonam trudności związane z matematyką, mimo wszystko łatwa nie jest).

Re: Programowanie

: 17 wrz 2009, 16:05
autor: gugl juser
zarat pisze:Na programowanie poświęciłem kupę czasu, generalnie od wakacji 2005 nie widziałem poza nim świata - sytuacja zmieniła się pod koniec 2008 roku, postanowiłem rzucić programowanie. Znudziłem się, a pracując zdalnie przeraziłem się. Każde zadanie niezwykle wymagające (nigdy ogół mej wiedzy i umiejętności nie wystarcza do wykonania zadania), wieczny stres w pracy, ciągła odpowiedzialność i nieustanna nauka (kto poważnie nie programował, nie zrozumie tych słów).

No ale proszę, nie minęło pół roku jak znów zaczęło mnie ciągnąć do klepania kodu. Mimo, że to paskudna praca to jednak świetne hobby. Coś w tym programowaniu tkwi niezwykłego, że tak przyjemnie, tak doskonale jest znów poczuć ten działający debugger, literówkowe błędy, ujrzeć pokolorowaną składnię i wysypujący się program. Taki wspaniały fenomen, że po kilkugodzinnym tropieniu i usuwaniu jednego błędu, po nagłym i niespodziewanym jego naprawieniu, zaczynam skakać z radości, cieszyć się jak dziecko. A zasypiam i tak przygnębiony, bo pracuję nad kolejnym błędem, którego jeszcze nie rozwikłałem.

Drodzy forumowi programiści, żyjecie? ;)
To jest bardzo dziwne, bo ja jak oprogramuje i pojawia się jakiś błąd którego przez jakiś czas niepotrafie rozwiązać to wręcz skakam z radości, kocham jak jest coś bardzo skomplikowanego a ja główkuje na tym bardzo długo, ale jak już rozwiąże to czuje niesmak, że mogłem zrobić to ciekawiej, że tak szybko się z tym uwinąłem i w ogóle :P

Re: Programowanie

: 18 wrz 2009, 10:59
autor: korsarz
Jeśli chodzi o mnie, to programowaniem zajmuję się sporadycznie i zwykle są to bardzo proste programy (nawet bez interfejsu graficznego). Programować nauczyłem się na Basicu Commodore 64, bawiąc się emulatorami :) . Potem nadszedł czas na coś nowocześniejszego... I się zaczęła znajomość z Pythonem :) . Czasami piszę jeszcze jakieś skrypty w Perlu, oraz źródła w C/C++ (przy czym częściej ten drugi z racji licznych ułatwień (zmienna string, "and" zamiast &&, et cetera)).

porównanie kodów:

Python:

#!/usr/bin/python
name = raw_input("Jak masz na imie? ")
print "Cześć, ", name, "! Miło mi cię poznać!"

podobny program w C++

#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
string name;
cout<<"Jak się nazywasz? ";
cin>>name;
cin.ignore();
cout<<"Hello, "<<name<<"! Miło mi cię poznać!"<<endl;
return 0;
}

Za Javę się jeszcze nie brałem. Jakiś czas temu myślałem, by programować w asemblerze, ale jak po raz enty nie wyszedł mi nawet prosty komunikat "witaj świecie", to dałem sobie spokój.
Ostatnio próbowałem wziąć się za Pascala, niestety, z miernym skutkiem...

Re: Programowanie

: 23 wrz 2009, 11:31
autor: ___
Klepie szlaczki od ładnych paru lat, zresztą z tym swoją przyszłość wiąże. Napisałem nawet jedną gierkę, ale jest tak syfna że chwalić się nią nie będę :D

Re: Programowanie

: 23 wrz 2009, 11:34
autor: qb
korsarz pisze: Ostatnio próbowałem wziąć się za Pascala, niestety, z miernym skutkiem...
Pascal wcale nie jest taki ciężki, trochę w LO się bawiłem w nim, może nie wiele umiałem (teraz już pewnie mało co pamiętam), ale potrafiłem zagrac melodyjkę na głośniku systemowym :mrgreen: wiem, banał ;p
ogólnie jeśli już czaisz C++ to lepiej pozostać przy nim i nowocześniejszych językach bo Pascal jest już stary.

Re: Programowanie

: 23 wrz 2009, 11:36
autor: ___
Pascal jest juz praktycznie martwy. Z jego następców to najlepiej trzyma się Delphi, ale też już powoli zaczyna się chować w mroku historii.

Re: Programowanie

: 23 wrz 2009, 20:42
autor: korsarz
Pascal ma po prostu odmienną składnię od tej, do jakiej się zdążyłem przyzwyczaić (np. x<>y zamiast x!=y) i w efekcie kompilator potrafił mi wywalić nawet 10 błędów :roll: . Ale fakt faktem, to stary język, może lepiej byłoby zgłębiać się w Pythona... :roll:

Re: Programowanie

: 03 paź 2009, 16:00
autor: Bleck
Programowanie to wspaniałe hobby :) Osobiście nie miałem z nim kontaktu z szkole średniej tak jak większość (Pascal zazwyczaj), ale w domu sam "dziergałem" już za czasów Amigi, potem oczywiście Pascal na pierwszym PCcie, potem C++ (na początku z Allegro, teraz OpenGL, DirectX, OpenLayer), asembler, Delphi i programowanie mikrokontrolerów... Na studiach (kierunek informatyka) mam spokój z programowaniem (a nawet zakaz zgłaszania się, bo zbyt często poprawiałem prowadzącą zajęcia :lol: ). Obecnie jestem członkiem Wastelands Interactive i pracuję nad grami strategicznymi (Bitter Glory, WW2:Time of Wrath która jest już sprzedawana w kilku krajach, WW2: Storm Over the Pacific).

Zgadzam się z przedmówcami - wspaniałe jest uczucie gdy znajdzie się i poprawi swój własny błąd, no i samo poczucie że ma się tę zdolność programowania która dla wielu ludzi jest magią :D

Pozdrawiam wszystkich, a programistów-hobbystów i tych bardziej profesjonalnych w szczególności :wink:

Re: Programowanie

: 03 paź 2009, 19:22
autor: kosmita
Bleck pisze:Obecnie jestem członkiem Wastelands Interactive i pracuję nad grami strategicznymi (Bitter Glory, WW2:Time of Wrath która jest już sprzedawana w kilku krajach, WW2: Storm Over the Pacific).
Jestem Waszym fanem! Jak idą prace z BG? Kiedy można się spodziewać pierwszego dema / publicznej bety?